Korok és kultúrák nyomában
Sikerrel zajlanak az általános és középiskolás diákoknak szervezett foglalkozások. Az első tapasztalatok abszolút pozitívak. Jól eső érzés látni, hogy virtulási világban felnövő generáció mennyire meg tudott maradni lelke mélyén, ugyanannak a kíváncsi, kalandra éhes gyermeknek, amilyenek a mostani felnőttek és nagyanyáink voltak anno. Nyitottságuk viszont még szembeszökőbb. A különböző korok játékos, interaktív megismerése során valódi helyszíneken, képzelt, vagy szerencsés esetben valós szituációkban tapasztalhatják meg a mindennapi életet valamely kiválaszott történelmi korszakban. De, ahogy korok között ugrándozunk, úgy változik a demonstrált kultúrális közeg is. Látszanak napjaink hollywoodi filmejeinek hatásai éppúgy, mint a média mindenhová betörő, és korlátozások nélküli betülekedése a családok, és az egyének életébe. Elsőként ezeken a vélt, vagy valós sztereotípiákat kell megmagyarazni, megérteni és lebontani a résztvevőknek. Egy-egy foglalkozás, élőt történelemóra végeztével ugyan nem megoldásokkal térnek vissza az iskolapadba a nebulók, de garantáltan tele lesznek még kérdésekkel, melyek megválaszolása részben majd a pedagódusok, részben pedig saját erőfeszítéseiken keresztül lesz feladatuk.